Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Digital transformation 

– digitalisering av din organisation och ditt arbetsliv, från teori till praktik

  • Fördjupade insikter och praktisk träning i digital transformation
  • Värdeskapande digitalisering och vad som krävs av din organisation
  • Påbörja din egen och ditt företags digitala omställning
Digitalisering transformation

För dig som vill ligga i framkant

Är du intresserad av digital transformation men osäker på vad det egentligen innebär? På den här kursen får´du fördjupade insikter och praktisk träning i digitalisering och chansen att sätta dig in i vad det kan betyda för dig och den organisation du jobbar i. Det blir en dag i högt tempo och med aktivt deltagande.

Företagsuniversitetets kurs "Digital transformation" består av två delar. Den första handlar om begreppet digitalisering. Vi går igenom vad det kan innebära och hur det påverkar företag och branscher.

Den andra delen handlar om digital transformation av dig och din organisation. Vilka kan dina första steg mot mer digitala verktyg och nya arbetssätt vara? Du får chansen att prova nya verktyg för smartare kommunikation.

Kursen kombinerar ett högaktuellt ämne med spännande pedagogiska grepp.

Välkommen till en kurs där du inte bara får lära dig mer, utan också konfronteras med digital transformation och får chans att starta en digitaliseringsprocess.

Välkommen till en kurs där du inte bara får lära dig mer, utan också konfronteras med digital transformation och får chans att starta en digitaliseringsprocess!

Program

Förstå fenomenet digitalisering

  • hur sker digitalisering?
  • olika exempel på digitalt driven utveckling
  • vad påverkar utvecklingen och förändringstakten?

Digitalisering av produkter och tjänster

  • framgångsfaktorer och utmaningar
  • värdeskapande – vad kan vi lära av nya framgångsrika tjänster?framgångsfaktorer och utmaningar
  • få koll på användarnytta och strategiskt viktiga relationer
  • vilket fokus krävs för att bli framgångsrik?

Översätt digitalisering till din kontext

  • omsätta digitalisering till konkreta idéer
  • vilka utvecklingstrender har stort genomslag?
  • digitaliseringen av din bransch och ditt företag
  • digitaliseringen av ditt arbete/uppdrag – vad kan det innebära?

Starta digitaliseringen utifrån ditt uppdrag

  • nya  verktyg för samarbete
  • vad bidrar nya tekniska innovationer med till vardagen?
  • prova praktiskt

Din egen handlingsplan – så kommer du igång

Fakta

Deltagare

Kursen vänder sig till dig som vill lära dig mer om digitalisering och vad det betyder för dig och den organisation du jobbar i.

Mål

Målet är att ge kunskaper som behövs för att få insikt och förståelse för vad digitalisering är och vad som krävs för att utnyttja möjligheterna som öppnas. Målet är också att du ska påbörja processen att bli mer "digital" genom att skapa en individuell handlingsplan och prova några digitala verktyg som kan bli en naturlig del av det dagliga arbetet.

Metod

Kursen tillämpar pedagogik som kräver aktivt deltagande ‑ gemensamt arbete om case, miniworkshops, gruppdiskussioner och egna reflektioner med kortare teorigenomgångar.

Kurstid

10.00-17.00

Kursavgift

I kursavgiften ingår kursdokumentation, luncher samt för- och eftermiddagskaffe. Moms tillkommer.

Bokning och rådgivning

Ring 08-600 62 00 eller kontakta oss via e-post för bokning, information och kursrådgivning. Du kan också boka plats direkt på en kurs genom att klicka på "Boka" i kurskalendariet. E-post: kurs@foretagsuniversitetet.se

Kursledare

STOCKHOLM

Albert Lannerstad

Albert Lannerstad är organisations- och ledarutvecklare med bakgrund som chef, vd och styrelseledamot från flera olika branscher. Albert är också digital strateg och fungerar som rådgivare åt organisationer om hur de blir framgångsrika i digital kommunikation.

Erik Fors-Andrée

Erik Fors André är entreprenör och föreläsare. Han driver bland annat företaget Cruited och har en bakgrund som vd och projektledare inom bland annat juridik, offentlig sektor och redovisning. Under flera år har han jobbat med sociala medier i sitt ledarskap och som plattform för utveckling av organisationen, affären och kundrelationen. Eriks blogg finns på vd-blogg.se.