Vidgade Vyer

Det är ju kul om det blir kul

2022-06-14 Mikaela Lilliesköld

Är vad vi möts av på många arbetsplatser....

Karin Adelsköld startar starkt med att utlova att vi kommer vara lite roligare när vi är klara.

vv karin kul på jobbet

Hennes bakgrund som småbarnsmamma letandes efter pure på golvet efter att fiskpinnarna blivit brända utvecklade sig till att hon "kom ut som rolig" - 35 år gammal. – Hur detta gick till lämnar jag åt fantasin för er som inte var med

Karin hjälper oss med handfasta tips och en av huvudpunkterna är att humorn hittar man i allvaret.

Vad skrattar vi då åt?

IGENKÄNNING! (+ överraskning)

När Karin berättar om sina spa-upplevelser på toaletten (sa jag att hon hade två små barn?) skrattar publiken gott av igenkänning.

Vi blir upplysta om att forskning på humor är ingen ny sak utan det började som mycket annat ”hos de gamla grekerna”.

En otroligt viktig punkt att ta med sig – GLADA ANSTÄLLDA PRESTERAR BÄTTRE PÅ JOBBET och som en bonus känner man tillit och gemenskap med dem man skrattar tillsammans med.

Som avslutning:

TID (ta er tid att ha roligt)
OK (det är ok att ha kul!!)
ANSVAR (ha öppna sinnen, ta till dig av förändring)

Nu tar vi en kort paus!