Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Tilde avrundar Stora Servicedagen 2019

2019-11-20 Lotta Eriksson

Stora Servicedagen 2019 går mot sitt slut och sammanfattas av Tilde de Paula Eby. Hennes sammanfattning lyder så här:

Bicke Naglo & Malin Looft Nyquist - som berättade att det finns verktyg, förutom i hjärtat, att mäta service på!

Viking Lines Wilhelm ”Mumin” Hård af Segerstad och Ica-Marie som betonade vikten av att se MÄNNISKA N- både personal och kund.

Jason Andersson - som uppmanade oss att digitalisera, men att inte glömma upplevelsen - ”bygg en gigantisk sandlåda!”

Trine Grönlund som sade så mycket klokt!
”Vi är bra på att vila efter att vi belastat kroppen, men hur bra är vi på att vila efter att vi ansträngt hjärnan?”

Eller att: ”Vårt välbefinnande påverkas, men DIKTERAS inte, av yttre omständigheter”
Och glöm aldrig: ”Vår fabriksinställning som människor är att vi är lyckliga!”

Johanna Dahlgren uppmanade oss att tänka på den vita björnen! Och menade att vi inte ska undvika att tänka på våra känslor, men vi bör VÄLJA hur vi agerar på det!

Eva Gyllensvaan gav oss det enklaste och det mest effektiva rådet:
”Var lite hygglig! Det är den bästa starten på en relation! ”Dela ut citroner!”

Och så Ari Riabacke som förklarade att kommunikation inte handlar om att nå fram till människor - utan att nå IN i människor!

Han påminde oss också om att ”Vi måste göra det vi vill göra - här och nu!”
”If there is a will - there is a way!”

Och avslutningsvis:
”Fatta beslut på drömmar - inte på rädslor!”

Nu vankas det "after conference", mingel och nätverkande.

Tack Tilde, tack alla fantastiska föreläsare och tack alla nästan 200 deltagare och på återseende i november 2020!