Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Stora Servicedagen - effektivitetsexperten Petra Brask

2018-09-18 Marlene Berglund

"Våga vara mänsklig och personlig utan att vara privat"

Petra_Brask

Petra Brask är effektivitetskonsulten som på Stora Servicedagen kommer att hjälpa dig att ta kontroll på din tid och ge dig praktiska verktyg och metoder för att strukturera ditt arbete. Vi har frågat Petra hur hon ser på god service och och bra bemötande.

Vad är bra bemötande för dig?

Det är viktigt att få ögonkontakt och att känna sig sedd, hörd och respekterad.

Har du något exempel på när du fått service som varit något alldeles extra?

Jag var i en boutique på Mallorca i somras och skulle egentligen ”bara titta” men ägaren och tillika expediten i affären charmade mig fullkomligt. Hon såg vad jag passade i och fick mig att både skratta och må bra.

Vad tycker du är viktigt i mötet med människor?

Att vi är mänskliga och personliga utan att för den skull vara privata. Att vi bjuder på oss själva och gör det där lilla extra för att få människor att må gott i vårt sällskap. Det är inte vad vi säger som de vi möter kommer ihåg, utan hur vi fick dem att känna sig i vårt sällskap.

Här kan du se programmet för Stora Servicedagen och boka dig.