Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Stora Servicedagen 2019 - Trine Grönlund

2019-09-23 Marlene Berglund

Trine Grönlund kallar sig själv en "passionerad världsmedborgare och slow-aktivist" som jobbat i bland annat New York inom IT- och reklambranschen. Idag driver hon det egna företaget Innergi-Labbet som arbetar med mental hållbarhet i högpresterande verksamheter. På Stora Servicedagen talar Trine om "Går det att sänka tempot utan att tappa farten". Vi har frågat Trine hur hon ser på service.

Vad är bra service för dig?

När någon medvetet stannar upp för att se just mig och mina behov. Som lyssnar medvetet. Som inte avbryter och speglar sina egna tankar utan låter mig som kund måla upp hela bilden av vad jag behöver. Och som sen omvandlar den vetskapen till lösningar på mina problem. Det är bra service för mig.

Vad kan vi göra för att ge varandra bra service?

  • Lyssna medvetet - utan att avbryta, utan att spegla, verkligen se kunden!
  • Visa genuint intresse för kunden - och entusiasm för att få lösa deras problem
  • Jobba med något du brinner för - så du kan vara autentisk i ovan

Har du något exempel på när du har fått imponerande service?

Faktum är att det inte behöver vara så mycket mer än "där lilla extra" man får utöver vad man förväntat. Varje gång jag lämnar in bilen säger "snygge-Darin-look-alike" alltid: "jag passade på att byta din spolarväska när jag ändå var igång...det bjuder jag på". Jag betalar flera tusen för service men glömmer allt om det för 40 kronors blått vatten och ett leende! :)

Välkommen till Stora Servicedagen den 20 november på Berns i Stockholm!