Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Stora Servicedagen 2018 - ledaren och inspiratören Lisa Ekström

2018-10-01 Marlene Berglund

"Jag får oftast excellent service"

Lisa Ekström har mer än 20 års erfarenhet av ledarskap inom service och försäljning. Hon har fått utmärkelser som "Årets framgångsstipendium", "En av årets hetaste talare" och "Stora Målpriset". På Stora Servicedagen talar hon om glädjen i att ge och få service.

Lisa_Ekstrom

Vad är bra bemötande för dig?

När jag lyckas möta någon där han/hon är. Ofta handlar det om att jag ger omtanke, att jag har empati och förmågan att se den andra personens perspektiv. Med vissa människor är det enklare för mig att ge ett bra bemötande - ibland behöver jag anstränga mig.

Har du något exempel på när du fått service som varit något alldeles extra?

Jag har miljoner exempel - jag får oftast excellent service. Jag fattar att mitt sätt påverkar andra så jag gör allt jag kan för att vara en person det är lätt att ge alldeles extra bra service till.

Vad tycker du är viktigt i mötet med människor?

Det beror så mycket på vad det är för möte så det är svårt att ge bara ett svar. Men jag glömmer aldrig mitt eget ansvar i ett möte. Och jag gör allt jag kan för att bidra till att mötet ska fylla syftet om och när det finns ett sånt definierat. För mig handlar det också om att lämna ett positivt avtryck, att bli ihågkommen. I det stora men massor i det lilla - tänk så långt man kommer med ett leende, ett sånt som når ögonen och en hjälpande hand kan göra en annan människas hela dag. Jag älskar möten med andra människor.