Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Kundservice i den digitala transformationen

2019-11-20 Lotta Eriksson

Jason Andersson har sex patent på kundservice och under Stora Servicedagen berättade han hur AI och digitalisering påverkar servicerollen.

– Den digitala transformationen är flerspårig. Du måste utveckla det nya samtidigt som det gamla tryggas, underströk han.

– Innovationer växer fram ur nya teknologier och kundernas förväntningar och kundförväntningarna utvecklas skrämmande snabbt. Problem ska lösas, det ska bli enklare och ge mer värde. Och dessutom gärna vara roligare!

Redan i dag använder många företag chattbottar som svarar på kundernas frågor - då blir det enligt, Jason Andersson, ännu viktigare med personliga samtal.

– AI i kundservice påverkar olika mycket men effektivare verksamhet ger engagerade handläggare som i sin tur ger en bra kundupplevelse - och glada kunder.

Här hittar du Jasons bilder.