Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

"Jag älskar när människor ser vad som behövs"

2018-10-17 Marlene Berglund

Fabian Haeberlein är varuhuschef på IKEA i Uppsala, hans femte IKEA-varuhus. På Stora Servicedagen berättar han om hur IKEA har lyckats placera sig på topp-tre-listan över Sveriges bästa serviceföretag.

Fabian_Haeberlein

Vad tycker du är bra bemötande?

Ett bra bemötande för mig själv är då jag möts av ett genuint intresse för att hjälpa mig när jag tex ska handla, boka eller fråga något. När jag tänker på bra bemötande så tänker jag både fysiskt möte såsom digitalt, det är lika viktigt för mig.

Har du något exempel på när du har fått service som varit något alldeles extra?

Älskar när människor ser vad som behövs och vill lösa problem på ett snabbt och enkelt sätt. Hade en flygning i somras på väg hem till Stockholm med SAS som både blev försenad och sedan tvingad till en mellanlandning sent på kvällen i Köpenhamn tillsammans med min 4-årige son som somnade på axeln. Trodde aldrig vi skulle komma hem men en underbar medarbetare på SAS löste snabbt två nya biljetter med ny flight. Sonen vaknade, blev överlycklig att få komma hem samma kväll. Så nästa resa bokas också med SAS just för denna medarbetare som räddade kvällen.

Vad tycker du är viktigt i mötet med människor?

I mötet med människor så tycker jag att det är viktigt att ta sig tiden för varandra, visa respekt och att ha glimten i ögat.

Välkommen till Stora Servicedagen den 13 november på Clarion Sign i Stockholm!