Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Stora Servicedagen

Det viktigaste är att vara öppen, nyfiken och genuint intresserad

2018-10-08 Marlene Berglund

Marie Nygren är vice VD på Systembolaget och kommer på Stora Servicedagen den 13 november berätta hur de lyckats kamma hem utmärkelserna "Bäst på service i Sverige" samt "Bästa detaljhandelsföretag". Här berättar Marie vad hon tycker är bra bemötande.

Marie-Nygren

Vad är bra bemötande för dig?

För mig så handlar bra bemötande om värdskap, lyhördhet ,proaktivitet i kombination med fingertoppskänsla. Det  handlar om skapa ett möte med kunden  på kundens villkor och att lyssna in – vad har kunden har för behov och vad kan jag göra för att tillgodose dessa?

Har du något exempel på när du fått service som varit något alldeles extra?

För några år sedan hyrde vi ett hus i Kroatien av en familj och de hade ett värdskap som var helt fantastiskt. Det fanns  nyplockade persikor framdukade och frukostmat i kylskåpet. De guidade oss till de bästa stränderna och vi blev även hembjudna på helt underbar middag hos familjen. Deras förmåga att skapa en fantastisk upplevelse var enorm.

Vad tycker du är viktigt i mötet med människor?

Det viktigaste är att vara öppen, nyfiken och genuint intresserad. Då finns det stor chans att skapa en ny relation.

Välkommen till Stora Servicedagen den 13 november på Clarion Sign!