Går service att mäta?
Efter en fantastisk fikastund ska vi nu få höra om hur service kan mätas och vad egentligen ServiceMind Index är.
Läs merEfter en fantastisk fikastund ska vi nu få höra om hur service kan mätas och vad egentligen ServiceMind Index är.
Läs merService Score gör en årlig konsumentundersökning där de frågar konsumenterna om vilka företag de anser har bäst service. Nu är det dags för Tilde de Paula Eby att samtala med två av årets vinnare om hur de ser på service och vilka framgångsfaktorerna är.
Läs merEfter en fantastisk lunch (regnbåge med sotad- och kimchimarinerad pakchoy, picklad gurka, böngroddar och guchangmajonnäs serverad med jasminris) fortsätter Stora Servicedagen. Går det att sänka tempot utan att tappa farten? Det ska Trine Grönlund reda ut.
Läs merEfter en kort paus med nyttiga shots är det dags för Johanna Dahlgren att inta scenen. Hon ska prata om stress och känslor.
Läs merJason Andersson har sex patent på kundservice och under Stora Servicedagen berättade han hur AI och digitalisering påverkar servicerollen.
Läs merVikten av det mänskliga mötet är viktigare än någonsin. Det är utgångspunkten för Eva Gyllensvaan, som pratar om kundbemötande och hur oväntade problem ska lösas, genom "stretching". Hon talar bland annat om det goda mötets hörnpelare, nya kundgrupper och hur man vinner kunden från början.
Läs merStora Servicedagen 2019 är igång och Kammarsalen på Berns är fullsatt till sista plats.
Läs merWilhelm Hård af Segerstad är operativ direktör för kommersiell ombordverksamhet på Viking Line och ansvarig för servicen ombord på rederiets sju fartyg. Viking Line fick i år utmärkelsen Sveriges Bästa Service i sin klass. Hur ser Viking Line på service och bemötande?
Läs merMalin Looft och Bicke Naglo har ett företag som mäter servicenivå hos företag och organisationer. På Stora Servicedagen den 20 november kommer vi att få veta mer om hur det går till.
Läs merTrine Grönlund kallar sig själv en "passionerad världsmedborgare och slow-aktivist" som jobbat i bland annat New York inom IT- och reklambranschen. Idag driver hon det egna företaget Innergi-Labbet som arbetar med mental hållbarhet i högpresterande verksamheter. På Stora Servicedagen talar Trine om "Går det att sänka tempot utan att sakta farten". Vi har frågat Trine hur hon ser på service.
Läs mer