Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Executive Assistants

Helg förberedelser

2014-06-27 Karin Hélène

Så har det blivit veckans sista dag, den dag då många börjar varva ner efter lunch och kanske har jobbat in några timmar som de kan ta i komp-ledighet på fredagen, kontoret blir tyst och lugnt framåt eftermiddagen. 

Det tycker jag är skönt, då kan jag koncentrera mig och göra färdigt sådant som blivit låg prioriterat under veckan och skriva de sista protokollen färdigt. Det är skönt att kunna gå hem till helgen och kunna känna att man är färdig med de uppgifter man hade som mål att klara av.

Jag har en lista där jag skriver ner vad som skall göras under veckan, jag börjar med att skriva ner uppgifter under det avstämnings möte som jag har med min chef på måndag morgon, där tillkommer de flesta större projekt uppgifter som behöver koordineras och vi prioriterar vad som är brådskande och sätter olika deadlines. Varje måndag har vi management möte där ytterligare uppgifter läggs till listan. Under veckan tillkommer diverse uppgifter och efterhand som de avklaras stryker jag dem från listan.

När fredag eftermiddag kommer lägger jag femton till trettio minuter på att tänka framåt till nästa vecka, jag tar fram min lista och för över de uppgifter som ännu inte är färdiga på en ny lista, det kan vara uppgifter där jag inväntar svar på bokningar, uppdateringar på olika dokument osv. Jag försöker också prioritera i listan och skriva ner frågor som jag behöver få svar på från min chef för att kunna gå vidare med vissa uppgifter, dessa tar jag med mig till kommande avstämnings möte, speciellt om han varit på resa och vi inte haft den dagliga kontakten. 

På måndag morgon när jag kommer till kontoret tar jag fram min lista och tittar igenom innan jag går in till chefen för måndags möte och fler uppgifter att lägga till på min ”att göra” lista.