Executive Assistants

Assistenten och ledaren

2014-09-04 Maria Cirillo

Det är viktigt att assistenten är ett team med sin ledare. Alla ledare är inte bra ledare men om man har lyckan att ha en bra chef så kan samarbetet bli fantastiskt.

Har haft bra chefer i nästan hela mitt yrkesliv som ledningsassistent. Det har gett mig en fantastisk utveckling i yrket och jag har fått pröva många roliga uppgifter. Har nu sedan fem månader åter en ny chef och situationen är annorlunda. Då menar jag absolut inget negativt. Det är en helt ny vinkling från min chef. Tidigare chefer har som jag nämnt trott på mig och jag har fått antagit utmaningar men min nuvarande chef har en mycket stor tilltro till mig utan att egentligen känna mig. Han har en tilltro till min yrkeskompetens, min kompetens om företaget, min förmåga att göra nya saker. Det känns så otroligt roligt. Ibland blir jag livrädd när han bara tar för givet att jag ska hantera alla möjliga och omöjliga uppgifter men sedan så blir jag taggad, jag ska klara det. Fram till nu har jag klarat utmaningarna.

Märker också att jag känner mig än säkrare än tidigare på mitt värde. Om det är något jag inte vet så frågar jag lätt och jag säger till att jag vill vara med och jag vill lära mer. Att känna glädje och stolthet över sitt arbete är så otroligt viktigt för framgången.

Tror vi kommer att utveckla ett bra team, än är vi bara i början.