Många nyheter på SKYDD 2018

2018-09-25 Lotta Eriksson

Det drar ihop sig till SKYDD 2018 som går på Stockholmsmässan mellan den 23 och 25 oktober. Vi har tagit pulsen på projektledaren, Annika Linderoth!

Annika_Linderoth

Hallå där Annika; nu är det inte så långt kvar till SKYDD inleds – hur är mässnerverna?

– Bra, det är full fart på allt som ska genomföras. Vi finslipar just nu på de sista detaljerna. Tillsammans med våra medarrangörer har vi fått fram ett starkt seminarieprogram med många bra föreläsare. I utställningen har vi bara ett fåtal platser kvar, så det ser bra ut.

Kan du kort berätta om några nyheter som vi besökare kommer att få uppleva?

– Nytt för i år är Perimetersäkerhet och Drönare. Terrorism och organiserad brottslighet är faktorer som spelar in för en ökad efterfrågan inom det området.

– Blåljusloungen är ny för i år och en mötesplats för samverkan över gränserna. Dessutom kommer Polisstipendiet och Årets Räddningstjänst att delas ut på SKYDD i år och det sker tisdagen den 23 oktober.

– Fordonsparken flyttar in och kommer att ligga nära Blåljusloungen. Där tar vi upp frågan om trafiksäkerhet.

– Området SmartCity utvecklas med trenden om smartare städer. Vi kommer också att ha aktiviteter som höghöjdsräddning och hundsökning.

I år blir det inte en bankett
utan Club SKYDD på onsdagskvällen – vad händer då?

– Vi vill förnya oss och har därför omvandlat banketten till Club Skydd. Tanken är att det ska bli mer tid för att mingla, umgås och att ha kul.

– Vi börjar med mingel på entrétorget och fortsätter sedan in i Victoriahallen där middagen serveras till underhållning. På scenen har vi glädjen att kunna presentera ett av Sveriges bästa liveband, Isaac & The Soul Company.

Hur får man biljetter dit då?

– De bokas på vår hemsida, www.skydd.net

Varför tycker du att
man inte får missa på SKYDD 2018?

– SKYDD är Nordens största heltäckande mötesplats inom säkerhet, brand och räddning. Här träffar besökarna branschen för att nätverka, knyta nya affärskontakter och uppleva de senaste trenderna.

– Kompetensutveckling är viktigt och som besökare har man möjlighet att ta del av över 60 kostnadsfria seminarier som berör angelägna ämnen och med viktiga representanter från både den offentliga och privata sektorn.

– SKYDD är också en viktig mötesplats för möjligheten till samverkan över gränserna. Man träffar över 240 utställare och över 10 000 besökare.

– Vi tror på att det finns något betydelsefullt i det personliga mötet och hos oss växer det till affärsmöjligheter och inspiration för framtiden.

Företagsuniversitetet finns på plats i Aktuell Säkerhets monter (A18:38) för att berätta mer om - och lotta ut platser till - Säkerhetsgalan 2019!