Välkommen till Företagsuniversitetet!

7A-1

Du hittar oss nu i Posthuset, Vasagatan 28 i Stockholm city.

Hur framgångsrik du än är i ditt jobb, så finns det alltid plats för nya idéer och perspektiv och möjlighet att finslipa kunskaper och färdigheter.

Företagsuniversitetet är den perfekta arenan för just det. Hos oss lär du dig att bli ännu bättre i ditt jobb och får de aktuella kunskaper, de utmaningar och den inspiration som gör att du kan fortsätta utvecklas i din yrkesroll, att gå från bra till bäst.

Företagsuniversitetet är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag. Vi ägs av Stiftelsen Kursverksamheten vid Stockholms universitet och har som mål att leverera utbildning av högsta kvalitet, utbildning som ger praktiska och aktuella kunskaper som du kan använda direkt, dagen efter kurs.

Vi erbjuder:

• Öppna kurser – nya aktuella kunskaper för dig som vill utvecklas i jobbet
  • Företagsinterna lösningar – specialdesignad utbildning och avtal
  • Konferenser – de senaste kunskaperna, trendspaning och inspiration i seminarieform
  • YH – utbildning för en ny karriär

Var tredje kommer tillbaka

Varje år har vi nöjet att hälsa ca 6000 kursdeltagare välkomna till oss. De kommer till oss från privat näringsliv och offentlig sektor, från olika branscher och från olika delar i landet. De lämnar oss fulla med nya kunskaper och erfarenheter, inspiration och ett nytt nätverk. Till vår glädje kommer så många som var tredje tillbaka till oss.

Aktuellt, relevant och praktiskt

Vi vet att en utbildning är en investering för framtiden, både för den enskilde medarbetaren och företaget. Därför är det självklart för oss att våra utbildningar ska hålla högsta kvalitet. Kursinnehållet är alltid aktuellt och relevant för din yrkesroll och du får dessutom kunskap om nya trender och tendenser. Pedagogiken kombinerar teori med många praktiska övningar, arbete med verklighetsnära case, diskussioner samt möjlighet till erfarenhetsutbyte och nätverkande.

Handplockade kursledare

Våra kursledare är handplockade från yrkeslivet. De är goda pedagoger samtidigt som de har dokumenterade teoretiska kunskaper och praktisk yrkeserfarenhet av det ämne som de undervisar i. Vi har valt dem för att de kan förmedla sina kunskaper och erfarenheter på ett entusiasmerande sätt, för att de kan göra det svåra lätt och för att de skapar en trygg och positiv inlärningsmiljö där du har alla chanser att utveckla dina färdigheter maximalt.

Kvalitet som du kan lita på

Företagsuniversitetet har Almega Utbildningsföretagens högt ansedda auktorisation och anses därmed uppfylla de fastställda kvalitetskriterierna. Du kan läsa mer om det här.

Vill du veta mer?

Kontakta oss gärna per telefon 08-600 62 00 eller via e-post info@foretagsuniversitetet.se så berättar vi mer om oss och vad vi kan erbjuda dig.